onsdag 28 april 2010

Två kort och en altrad tändsticksask

Jag var på en superrolig scrapmara hos Scrap och Tryck i lördags! Jag fick gjort en hel del faktiskt!

Först ut är ett kort som jag vann en omröstning med :D

Ett vintageinspirerat kort, bilden på flickan är utskriven från nätet. Använde mycket chalk och rivna kanter! Stämpeln "Till en vän..." är designad av min vän Hobbydraken och jag passade givetvis på att köpa den på maran! Embossade texten med chokladbrunt embossingpulver.

Jag gjorde även ett vårigt stafflikort!
  Närbild på stämpelmotivet.

Stämpeln är från C.C. Designs - Swiss Pixie Birgitta. Har färglagt med ProMarker och jag lade ett lager 3D-lack på vingarna samt PearlMaker på hårbanden.

Sist ut kommer en altrad tändsticksask som är speedscrappad på 30 min.

Sorry för dåligt foto, fick inte till det riktigt... Är helt förälskad i kattcharmen - så söööt!

Ha en fortsatt bra vecka!



3 kommentarer:

  1. Hejsan...jag förstår att du vann med det kortet , det är superfint!!! Stämpeln är ju också så fin, det var många bra stämpeltexter som Hobbydraken har gjort. Ni verkar haft en hel del att göra på träffen, har läst det i deras blogg och många roliga utmaningar.
    Ha en skön valborg
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Nämen...ååååååh nu rodnar jag ju här.
    Själv längtar jag massor till höstens mara! Har sagt det förut och säger det igen, dina kort är underbara! Stämpelflickan är jättesöt!!! Kattcharmen är verkligen....du :D

    Fortsatt trevlig vecka! Hoppas du håller dig frisk, alla här hemma ligger sjuka nu.

    Kram Nelle

    SvaraRadera
  3. Grattis till vinsten med kortet! Det var superfint, likaså stafflikortet och tändsticksasken! Det märks verkligen att du utvecklas och blir bättre och bättre :) Flickan med blomman är ju bara fööör söt! Kramar

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera!