tisdag 16 mars 2010

Ett stafflikort!

Jag har äntligen prövat på att göra ett så kallat stafflikort som har blivit så populärt! Det var enkelt och roligt att göra och resultatet blir ju så häftigt! :D

Kortet är ett tävlingsbidrag till Scrap & Tryck i Vedums månadstävling i mars som du hittar här 

Tryck på fotot för att se bättre!
Här ser ni kortet från sidan...

Stämpeln med flickan är från Sarah Kay och är färglagd med ProMarker. Glad Påsk-stämpeln är från Kortmakaren. Blommorna gjorde jag genom att stansa ut två olika stora blommor med retrostansen, samt dekorera med en blingpärla i mitten.

Jag valde att göra kortet ganska enkelt med fokus på motivet, som är urgulligt, eller hur?!

Nu är det ett par veckor kvar till påsk. Jag brukar vanligtvis inte skicka påskkort, men i år gissar jag att det kan bli ett par stycken i alla fall. Är ju så roligt att ge bort ett egentillverkat kort!!!



3 kommentarer:

  1. Den här typen av kort tror jag inte jag har sett förr. Vad fiffigt! Håller med dig om att resultatet blir häftigt :) Sarah Kay stämpeln är ursöt och gillar den snygga "glad påsk" stämpeln också! Jag tycker kortet är jättesnyggt! Kramar

    SvaraRadera
  2. Jättefint påskkort du gjort. Staffli-kort är toppenbra. Lite lättare att ha ståendes framme för den som får kortet också. Är "glad påsk" en stämpel eller skriver du så snyggt?
    Ha en fortsatt bra dag.
    Kram
    Petra

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarerna! :)
    Petra: Det är en stämpel från Kortmakaren!

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera!