onsdag 24 mars 2010

Minialbum med klös!

Jag har gjort ett minialbum med hjälp av en Bind it All (BIA)! Albumet handlar om mina katter Lucifer och Missy. Som vanligt är det bara att klicka på bilderna för att se lite bättre!


Framsidan är dekorerad med bling och blommor. Knöt ett blått band runt o-wires. Blir en snygg effekt tycker jag :)
Använde randigt mönsterpapper som går igen i olika färgkombinationer på de olika uppslagen.


Ett uppslag med största katten, Lucifer, som är en blandraskatt. Stjärnorna är utstansade och dekorerade med 3-D gloss. Texterna är från min Dymo-apparat. 

 
Och här är min lilla katt, Missy, som är en Helig Birma. Jag dekorerade med rosa akryldrops runt fotot så att det bildade en ram. Den uppmärksamme kan även se att Missy fyllde 1 år i tisdags!


Ett lila uppslag med båda katterna samt ord som beskriver hur de är :)


Baksidan av albumet. Hjärtstämpeln är från märket Heidi swapp och är embossad.

Lämna gärna en kommentar innan du kilar vidare,
så blir jag glad ;)



9 kommentarer:

  1. Det är roligt att göra minialbum. Härliga bilder med katterna och ett snyggt album! :-)

    SvaraRadera
  2. Så mysigt album! Å vilka gulliga katter!
    mvh Sandra

    SvaraRadera
  3. Vilket gulligt album och vilka söta katter!:)

    SvaraRadera
  4. Åååh vilket fint album! Fint att du har samma mönsterpapper i olika färger genom albumet! Roligt att se kort på katterna också. Tänk att Lucifer varit så liten :) Ser fram emot att se albumet i verkligheten! Du får hälsa grattis i efterskott till Missy också! Kramar

    SvaraRadera
  5. Jättefint album! Tack för titten! (Det är så bra med minialbum, när man kan lägga ned ett i handväskan och ha med sig när man vill visa bilder på sina katter (eller barn).)

    SvaraRadera
  6. Superfint!! Å så fina katterna är, den vita var ju hur söt som helst, jag gillar katter men blir tyvärr lite snorig, konstigt är det för de dras av någon anledning till mig och näsan börjar klia med en gång.
    Passar påatt önska dig en glad påsk.
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  7. Jättefint jobb och vilka söta kissar:) Önskar dig Glad påsk! Kram Lena

    SvaraRadera
  8. Både albumet och katterna är bedårande söta! Jag blir riktigt sugen på att göra något med min BIA snart igen, tack för inspirationen!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jättesnyggt album med katterna som är förtjusande söta.Mönsterpappren är utmärkta som bakgrund.

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera!